Vad vill du göra med ditt liv?

Jag har inte lyckats komma i säng ännu, svårt när det finns så mycket man kan titta och läsa på internet. Kan lätt drömma mig bort i drömmarnas värld med lyx och flärd. Drömma måste man få göra, vad skulle vi vara utan våra drömmar egentligen? Fast och andra sidan ska man leva här och nu så att man inte drömmer sig bort hela livet. Dock så tror jag att drömmar skapar mål och mål är viktigt i livet, i alla fall för mig. Jag har några mål just nu som jag vill uppleva, kanske tar ett tag innan man jobbat sig dit men det är värt det sedan. Vad har ni för mål i livet, vad vill ni ha ut från erat liv? Just nu fokuserar jag på att utbilda mig, och det är inte alltid en dans på rosor som många vet men det tar mig närmare mot mitt mål. Dessutom blir jag mer kompetent och lär mig nya saker hela tiden som gör att jag utvecklas som person. Helst skulle det vara jätte skönt att bara kunna allt och få ett riktigt bra jobb i alla fall, men idag ser verkligheten inte ut så, så till alla ni som kämpar därute ge inte upp för även om du bara läser ett år så har du sedan fyllt på ditt cv med ett års mer kompetens. Sedan tycker jag absolut inte att det är fel att jobba sig till kompetens heller, jag avundas dom som lyckas med det efter som vi faktiskt idag lever i ett samhälle som kräver någon slags utbildning i alla fall. Vad tycker ni? Efter dessa tankar nu ska jag verkligen försöka lägga mig ner i sängen och sova, så godnatt på er alla!



Kom ihåg dock att du ska leva livet också ; )


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback