Slag i magen!


Kan börja med att det aldrig blev en Boden resa för mig ihelgen, tittade in på mitt jobb för säkerhetsskull för att kolla så att allt var okej. Att jag skulle jobba söndag, men så var inte fallet. Dom hade ändrat och glömt att ringa, lite trist. Men istället för att slösa pengar, så fick jag tjäna lite. Vilket kan vara behövligt eftersom vi har hamnat i en inte så kul sitts.

Tur kan det vara att jag inte for till Boden, för måndagmorgon gick bilen sönder. Hade inte velat bli stående i Boden med den. Hur som helst, den månaden som man har minst pengar. Måste man punga ut med 12.000 kr extra för att laga bilen. Ett slag rakt i magen. Tänkt vad man hade kunnat göra för dom pengarna?

Hela kopplingen är paj :( men det kostar att ha bil.



(stackars bilen som nu i detta ögonblick blir sönderskruvad på Volvo).

OK var inte billigare som vi trodde, först sa dom 8000 riksdaler, jippi sa vi. Men sen hamnade dom upp mot 12.000 också. Så lika bra att laga den på volvo då, dessutom får vi en lånebil tills våran är färdig.

Men 12.000, utomlandsresa hade det räckt till. En ny soffa, en jäkligt bra tv. Ja till en massa. Men det är vad det är. Man kan inte gå och gräva ner sig för det. Förhoppingsvis kommer bilen att gå bra sen, och så kanske man tänker på att spara ihop ett speciellt konto för oväntade saker.

Nu ska jag äta frukost, har inte hunnit med det ännu. Däremot har jag hunnit hämta ut mina nya linser + klippt mig. Varför ska alltid frisören göra en tantfrisyr? Eller inte själva klippningen, men stylingen efter. Nåja, imorgon kan jag fixa det på mitt sätt.

Måste nu även passa på att njuta av solen, Heipa!


Kommentarer

Huvva det lät inge skojj! Din familj var och åt ikväll... shit alltså vad stor hon är Matilda, jag känner mig så gammal nu :S

2008-05-27, 23:33:37
Annelie

Hej!

Vad trist med bilen! Är det där er nya bil? Har inte sett den? :) Fin iaf, gud vet inte vad jag gjort om man måste laga den för så mkt men som du säger det händer ju såna saker tyvärr... kom gärna till boden i sommar istället så kan vi göra något som inte kostar särskilt myckte och ändå få sol och bada ;)

2008-05-29, 09:25:59



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback