Ångest

Varför ska man få ångest över saker? Jag försöker verkligen jobba med att inte få ångest över saker som pågår i mitt liv, men allt för ofta får jag det. Kan vara ångest över dom mest vanliga sakerna, att jag inte pluggat tillräckligt osv. Man kanske ställer för höga krav och när man inte når upp till sina höga krav så infinner sig ångesten i alla fall för mig. Jag hatar att känna ångest, men brukar försöka tala till mig själv: So what, om jag inte pluggat så "mycket" som jag tänkt, jag kan alltid ta in lite imorgon.

Livet är för kort för att man ska ha ångest över saker, man ska ju leva nu och inte sen. Någon som har ett riktigt bra tips som botar eran ångest?

Usch för ångest, oro och gruva sig över saker iförväg innan dom ens inträffat.

(Jag borde städa, borde plugga mer, ta tag mer i träningen, umgås mer med mina vänner. En massa borden som man inte hinner med. Får sluta upp med detta och ta var dag som kommer och göra det bästa utan den eller situationen)

Kram


Kommentarer

Du är inte ensam..

Mitt bästa tips är att skita i att göra allt.

Njut av en film mitt i veckan, en lyxig middag en onsdagkväll, en massage eller annat som du tycker om. Njut inte bara på helgen, för vi lever ju varje dag : )



För om man låter sig själv koppla av så blir man effektivare då saker väl verkligen behöver göras.

Ex, skit i att städa då det är lite dammigt & gör det då golvet ser ut som fan..



Ångesten vill berätta att något är fel i ditt liv eller att du har ett problem som du behöver ta itu med.



Så lyssna på din kropp, vad säger den? vad vill du?

Det är mitt bästa tips. Då kommer du må bra.

2010-03-04, 20:46:12



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback