Vad tänker man med?

Jag kan bli helt galen, varför ska folk svälta sig själv? Man kan väl inte må bra av detta och det är verkligen inte hälsosamt att pressa kroppen på det sättet. Jag läste i en blogg, som för övrigt är ganska känd att hon rekommenderade till en av hennes läsare att äta ca 800 kcal om dagen för att gå ner i vikt. Detta är sinnessjukt, kroppen mår inte bättre när det är inställd på svält. Hur kan man ens råda någon till detta vansinne?

Jag kan då säga att jag är hellre större och äta sådant som jag vill (inte alltid men ibland) och tränar, jag anser att om man vill gå ner i vikt så ska man lägga om kosten och träna sammtidigt. Men kroppen behöver mer än 800 kcal  om dagen för att kunna fungera normalt. Jag blir bara arg eftersom att jag tänker på alla små tjejer som läser det hon har skrivit och hon inger verkligen inte en bra syn på ett sunt levene och det tråkiga är att flesta av dessa tjejer tar efter detta beteende.

Vad anser ni, tycker ni att det är vansinne eller ett bra sätt att gå ner i vikt på?

Själv blir jag bara arg!

Kommentarer

800 kcal bara? herregud, det är ju på tok för lite. vad var det för jäkla tomte som sa det? hemskt.

2009-11-08, 16:10:07



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback